tirsdag 27. mars 2012

Å få et prematurt barn


Da sønnen vår skulle bli født, endte det med et hastekeisersnitt i uke 27 og det hadde vært kritisk siden uke 20. Det sier seg selv at hele situasjonen på alle måter ble ganske merkelig.
Det finnes jo egentlig bare et spørsmål i hodet da...vil dette komme til å gå bra?? Går det bra med barnet? Får han noen varige plager?
To netter før han kom ut i verden hadde jeg en drøm. Jeg drømte at han og jeg satt på en benk et sted en sommer. Det var varmt og godt og han var i 10-12 årsalderen der han satt. Frisk og hel og uten ettervirkninger etter å ha blitt født så for tidlig. Lignet veldig på pappaen sin gjorde han også.
Det var veldig spesielt å våknee etter den drømmen. Gutten var fortsatt inni magen min og jeg visste at det gikk mot keisersnitt. Etter den drømmen tenkte jeg...kunne jeg kanskje stole på at dette ville komme til å gå bra??


Her er han ikke riktig så stor som i drømmen, men det blir han snart. Det gikk bra dette. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar