søndag 19. februar 2012

Psykiatriske pasieters MOT

Jeg blir igjen og igjen slått av pasienters enorme mot. Noen våger seg kanskje ikke på kjøpesenter. Noen vasker huden av hendene. Noen skader seg selv. Noen har satt seg fast i tungsindet.....jeg kunne ha ramset opp masse.....
Dette vitrner vel ikke om mot, tenker du kanskje?
Nei, kanskje ikke...men det er et annet mot man finner i psykiatrien. Raust og tillitsfullt inviterer psykiatriske pasienter oss ansatte inn i sitt aller innerste. Helt inn til det reneste gullet de har, til det aller mest personlige.
Hva gjør det med meg som fagperson og som menneske å oppleve så mye tillit, tenker jeg ofte på. Forvalter jeg det virkelig så omsorgsfullt som det fortjener? Jeg håper inderlig det!! Jeg håper jeg takker også, takker og gir tilbake i form av bidrag til noen små endringer.
JEg er sikker på at det gjør meg til et litt bedre menneske.

Vi burde alle lære av det motet. Motet til å vise hverandre vårt innerste. :-)
Har så flott jobb, jeg. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar