onsdag 4. september 2024

Det viktigste som styrketreningen har gitt meg


 Jeg er 59 år gammel og da jeg var 12-15 år gammel begynner å bli veldig lenge siden. For meg var det fine tanker allerede da at jenter kan alt som gutter kan. Om ikke jeg som jente kunne bli like sterk som en gutt så var jeg opptatt av at jeg kunne utvikle styrke jeg også. Den gangen fikk jeg ikke lov av foreldre fordi dette var "en gutteting"......

Det tok lang tid. Jeg skulle bli over 50 år før jeg løftet en stang med vekter på. Men man skal aldri si aldri og plutselig fikk jeg oppleve det vidunderlige i at man kan samle seg om et fokus og gjennomføre en plan. Man kan ikke gjennomføre et løft uten å ha et skikkelig fokus. Jeg var opplært til da jeg var lita i å gjøre så godt jeg kunne. I styrkeløftklubben lærte jeg at om jeg ikke var klar for mer enn så godt jeg kunne så kunne jeg ta en kaffe og vente til jeg var klar for å "bestemme meg". Jeg lærte at å bestemme seg gav resultater. Og det fineste var at jeg kunne lære at det kunne gi resultater også utenfor treningslokalet. Jeg fikk en selvtillit jeg aldri hadde kjent på før. Jeg kunne kjenne på følelsen av å bestemme meg for noe og vite hva det betyr å tro på det. Og vet du hva? Om vi mislykkes, det gjør ingenting det. For vi bestemte oss med hele oss for å smelle til, gjøre det, ha fokus, ikke ha trua, men å vite........ Det er en seier i seg selv! <3 

Dette er det viktigste for meg med styrketrening! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar