tirsdag 19. mars 2013

Snart 50 - nærmere besemt 47

Jeg lurer på hva livet fremover kan bringe? Jeg roter litt med dette med alder og har allerede sagt i flere år at jeg snart er 50. Sannheten er at det fortsatt er noen få år til det skjer. Hører rykter om at det er svært dramatisk å fylle 50. Ser jo de der klare tingene med grått hår, rynker, flesk på rare steder og en ubarmhjertig tyngdekraft. :-) MEN når det er sagt er det også en del andre ting å trekke frem som er så bra at de ubehagelige tingene beskrevet over her, kanskje er verd det.
Det er så vanvittig godt at det ikke lenger er nødvendig vite så mye. Jeg har aldri visst svaret på så mye som jeg gjorde da jeg var 18 år gammel. Ikke hverken før eller siden. Fryktelig slitsomt! I dag vet jeg stadig mindre, og det er veldig ok. Det er ganske fint å ha blitt gammel nok til at det ikke er så mange ting som irriterer så mye og usikkerhet har blitt en naturlig del av livet. Om bare denne stadig større uvitenhetens neste skritt ikke heter demens, skal jeg være veldig fornøyd. Men det skal man vel kanskje ikke fleipe med.

Når man har blitt så gammel, er det greit at det finnes kontraster man kan overdrive. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar