tirsdag 10. januar 2012

Hundeeier

Jeg har hund....har du?.........har du ikke, så kanskje du bør vurdere å skaffe deg en? :-)
Jeg er ikke blant de derr superproffe som hele tiden går tur med hunden og som har super samvittighet for at alt er på stell hele tiden. Neida, jeg er en like ustabil hundeeier i så måte som jeg er med mye annet, f eks min egen helse. MEn jeg har en slags svakhet, eller fordel alt ettersom hvordan man ser det, jeg trenger selskap og da aller helst HELE tiden. OG jeg orker ikke si noe til noen eller være mellommenneskelig oppmerksom hele tiden, så et menneske kan nok ikke dekke dette behovet. MEn jeg trenger liv rundt meg. JEg trenger at noen kan se sjelen min selv om jeg er dratt i trynet og håret står til alle kanter. JEg trenger at noen titter på meg og ser ut som de synes jeg er helt ok selv om jeg ikke har prestert noe som helst. JEg trenger en våt snute som dytter på hånda mi når den har slutta å røre på seg...hunden vil jo ha mer klapp. :-)
OG så er det så koselig å komme hjem til en hund.....
JEg kan ikke begripe hva som er problemet for enkelte med å innlemme en firbeint i hverdagen sin. Det er jo det som er selve livet med en hund. ER det ikke nettopp det som gjør oss hundegale nettopp til det da?

Og for de som kanskje lurte har jeg ikke vurdert å bytte ut tobeinte i livet mitt og sette inn firbeinte på de tobeintes plass. Så skrudd er jeg ikke, da. :-)Mellommenneskelige relasjoner trengs de også. :-)

2 kommentarer:

  1. Hei Julie! :)

    Tusen takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min! Ja, jeg er hundeeier og definitivt et hundemenneske. Kan ikke klare meg uten hund!
    Kjenner meg så godt igjen i det du skriver her. Er vi ikke heldige som kjenner gleden ved å ha hund tett innpå oss? Mange flere skulle fått prøve det! Hund, eller dyr generelt, er medisin for kropp og sjel. Her i huset har vi både kanin, ørkenrotter og hund! Det er godt for ungene og vokse opp med dyr!

    Har lest litt på bloggen din, og gleder meg til å lese mere. Fant forresten bilde av Whippeten du skal omplasere. Vakker gutt. Jeg elsker mynder!:) Akkurat nå har jeg bare min lille podengo portugues. Mia, den vakre spanske galgoen som du så bilde av, kunne dessverre ikke bli hos oss av forskjellige årsaker. En fantastisk hund, som vi savner veldig!

    Ha en flott dag, gleder meg til å følge deg videre!

    Klæm Pia

    SvarSlett
  2. Nei, hund må man ha. :-) Ja, jeg føler meg heldig som velger å sippe en firbent inn i livet mitt. Helt enig!

    Tusen takk for hyggelig kommentar og hyggelige ord om bloggen min. Så hyggelig med nye kjente! :-) OG så liker jeg trøndere. ;-)

    SvarSlett