fredag 13. januar 2012

Min drøm for arbeid i psykiatrien

Vet dere hva jeg ønsker meg å få til? Et dagtilbud for mennesker som trenger næring til sin psykiske helse. Tenk å kunne servert god og næringsrik mat laget av råvarer produsert mest mulig på stedet. Tenk å gi triste mennesker mulighet til å leve i pakt med livet og en reell væren sammen med hester, katter, hunder, geiter, høner etc. La mennesker få sitte stille og fredelig ute i vær og vind og kjenne små bankende dyrehjerter i hendene sine. Tenk å kunne la mennesker få hvile alle sine bekymringer mot en stor og trygg hest.....Det er i beste fall ikke tilstrekkelig å dele ut diagnoser og medisiner til mennesker med en skjør psykologisk helse. Psykologiske reaksjoner er nesten uten unntak helt naturlige reaksjoner på livets noen ganger unaturlige krumspring. JEg er hellig overbevist om at naturen og dyrene, det enkle livet, da selvfølgelig satt i et trygt system med forgreininger til det som er nødvendig av hjelp, er godt nok i massevis for å gi grunnlag for nytt og friskt livsmot.
Hvor kunne jeg finne midler til å sette noe slikt ut i livet?

2 kommentarer:

  1. Sjekk ut noe som heter "Grønn omsorg" - kanskje det finnes prosjektmidler der ?

    Og takk for at du er så kreativ med ditt varme omsorgsfulle hjerte...

    Hanne

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips og for hyggelige ord! :-)

    SvarSlett