fredag 20. januar 2012

NÅR DU PUSSER DITT ANKER

et lite menneske
ei sjel var for stor
en smerte for mye for deg
den kom som et vindpust
og kvalte en drøm
da du skulle reise deg

et lite menneske
med ensomhetens sår
sommerregnet vasker deg
tilbake står du naken
mens linerla går
på plenen en tidlig vår

ref
la meg favne alt som laver ned
la meg dele dine drømmer
la meg dikte i et vell av sne
når du pusser ditt anker

du min kjære venn
åpne din hånd
kan du møte de du forlot
det er ikke for å gjøre bot
men for å lære å ta i mot

den blåeste fugl
med de høyeste hyl
styrker hjerterytmen for deg
ditt klare blikk ser langs ukjent jord
at du kan leve et liv for deg

ref
la meg favne alt som laver ned
la meg dele dine drømmer
la meg dikte i et vell av sne
når du pusser ditt anker

la meg favne alt som laver ned
la meg gi deg gull og perler
la meg dikte i et vell av sne
og invitere skogens alver

skogens alver......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar