torsdag 22. mars 2012

De vakre detaljene i livet


Dette er noen av en del bilder jeg tok 17. mai et år. Mildt sagt ikke helt typiske bilder fra nasjonaldagen, men det sier noe om min glede over detaljer. :-) Slik ser asfalten ut også på en slik dag. Synes det er veldig vakkert. Vi mennesker ser ofte de store trekkene i livet. De store bildene....


Og så glemmer vi de ørsmå tingene som gir så stor glede. Små detaljer man kan sette stor pris på om man bare tar seg tid til å se etter eller høre etter. For meg handler det ofte om visuelle ting, som f eks at dette ble noen av mine nasjonsladagsbilder for noen år siden. Jeg opplever detaljer og småplukk som trygghet. Omk mye kan være vanskellig i livet, blir ikke sprekkene i asfalten borte før noen "reparerer" den. Erik Byes "blå salme" ble laget, og kan høres igjen og igjen. Kastanjen jeg fikk av sønnen min da jeg skulle få nytt kontor er fortsatt vakker flere år etter at den ble plukket og tegnmingene som jentene mine lagde kjenner jeg fysisk i kroppen min bare jeg tenker på dem,

fordi de sender signaler om de virkelig store tingene i livet. Så med dette vil jeg slå et slag for de såkalte små tingene, de tingene som ikke koster noe annet enn respekt, tid og omtanke. Det er etter mitt syn i dette selve livet ligger. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar