torsdag 22. mars 2012

Melinda Ashley Meyer DeMott


Å beundre er et flott ord. Hva innebærer det ordet for meg? Hva beundrer jeg? Hvem beundrer jeg?

Melinda er så mangt.Dette er noe av det hun har gjort;

PhD. og M.A. i Expressive Arts, Psykodrama regissør, Bioenergetisk terapeut
Leder av Norsk Institutt for Kunstuttrykk & Kommunikasjon, konsulent i teamarbeid, konfliktløsning og kommunikasjon.Seniorforsker ved NKVTS. Hun er også medlem av faglig forfatterforening og hun har laget to filmer (kanskje flere? ) "tilbake til livet" og "i eksil fra kroppen"
Hun er også faorfatter av "estetisk veiledning" og "repatriation and testimony" (info hentet fra nikut.no)

Men det jeg virkelig beundrer ved Melinda er hennes evne til å la sin kunnskap bli båret på en seng av kjærlig omtanke for hvordan det er å være menneske. Etter å ha hatt gleden av å ha Melinda som lærer i 4 år på Norsk Institutt for Kunstuttrykk og Kommunikasjon, vet jeg at det ligger et stort etisk ansvar i å inneha så mye kunnskap om hvordan mennesker fungerer med seg selv og hverandre. Dette ansvaret må være tuftet på kjærlighet til menneskene. Og dette formidler Melinda på en utmerket måte, aller mest i sin væren.
Det er mange som er glad i denne damen, og før eller seinere vil enda flere få vite hva hun har betydd for så uendelig mange, både mennesker i egne kriser og som veileder for fagpersoner. Hun fortjener det!

En stor skål, på en ganske alminnelig dag, for et stort menneske og en svært dyktig fagperson!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar