tirsdag 27. mars 2012

Nærhet i psykiatrien

Føler meg utrolig heldig som har en jobb der jeg hver dag får lov å komme helt nær andre mennesker. Psykiatriske pasienter er modige. JEg er mektig imponert over dette motet. Vi andre er redde for så mye, vi skal passe på vår stolthet og vår ære. Vi skal for all del ikke vise svakhet (hva nå svakhet er) og vi skal virke vellykket utad.
Av psykiatriske pasienter blir det forventet at de relativt jevnt og trutt skal være klare til å jobbe med seg selv, til å være åpne og til å nyttegjøre seg tilbudene som de blir presentert for.
OG SOM DE JOBBER!!
De åpner sine tanker og sitt hjerte og viser frem sitt aller innerste.
Midt i dette får jeg lov å være. JEg får berøre igjengrodde sjelelige stier sammen med dem og jeg får være med å pakke ut gaver fra deres sjels dyp....
Jeg er vanvittig priviligert som får lov å bli vist så mye tillit...
Tusen takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar