mandag 31. desember 2012

Fyrverkeri

Det er fint med en blogg. Her kan jeg være så sær jeg vil. Blåse ut de meningene som passer meg uten tanke for at de strider mot de fleste andres oppfatning av temaet.
Det er nyttårsaften i dag, og la oss avskaffe fyrverkeri. La oss definere det som ulovelig, som noe det må søkes omstendelig for å få lov å skyte opp.
I løpet av hver eneste natt til første januar brenner mange hus ned, mennesker blir mer og mindre alvorlig skadet, noen dør. Og hver nyttårsaften er mange mange hunder og andre dyr redde, livredde faktisk. Er dette nødvendig?
Generelt synes jeg også at det er en direkte vanvittig bruk av penger. Dette gjelder jo absolutt ikke bare Norge, men sett fra Norges synsvinkel er det jo liten tvil om at vi bor i en av verdens rikeste land. Likevel er det heller ikke noen tvil om at det til tross for det likevel finnes fattige mennesker i Norge. Mennesker som ikke har det de burde ha av materielle goder. Likevel svir vi av så vanvittig mye penger.... penger som går opp i røyk....riktignok noen litt flotte farger først, men de toner ut i ingenting.....æsj!
Siden jeg var barn har jeg tenkt på hvor stilfullt det måtte være å oppleve klokka bli tolv og det nye året ebbe ut mens man titter opp på en mørk himmel. Gjerne en stjernehimmel, men uten annet støy......
GODT NYTT ÅR DA DERE! ;-)

1 kommentar:

  1. Men jeg tok jo masse bilder av fyrverkeriet, da. Mer sær er jeg ikke. Skal sjekke om noe av det er noe å vise frem. :-)

    SvarSlett