torsdag 27. desember 2012

Våren - den kommer!

Allerede i romjula er det vårplanter i blomsterbutikkene og i februar begynner man å se at plantene i vinduskarmen forbereder seg på varmere tider. De strekker seg mot lyset. Og sammen med plantene strekker jeg også meg mot lys og varme. :-) Jeg er ikke egentlig laget for klimaet i Norge. Det er vakkert med snø og med sola som skinner på snøen, og jeg skulle gjerne likt å være en av de som tar aktivt del i vinterværet. Men jeg er nok ikke slik skrudd sammen. Jeg liker best å se på vinteren i passiv positur. Men det koser jeg meg riktignok veldig med. Tror kanskje det med årene har blitt litt slik for min del at den kalde delen av året er den passive tiden, og på den gryende våren titter jeg ut av min hule og lurer på hva de andre menneskene holder på med.  Og gjennom våren og sommeren kommer jeg meg ut og med...Fint er det. Så kommer den mørke kalde tida igjen og Julie trekker seg inn i mørket. :-)
Men nå forbereder jeg meg på lyset og den gryende våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar