mandag 31. desember 2012

GODT NYTT ÅR!

Selv om hver eneste ny dag gir blanke ark og nye muligheter, er det noe spesielt med oppstart av et nytt år. Det er et mer markert skille og en klarere ny begynnelse.
Denne gangen vil jeg forsøke å pent sette fra meg alt jeg måtte bære på av bekymringer og ansvar som ikke er mitt. Og deretter gå videre med mine ting i mitt liv. Det er endringer som antagelig ikke mange andre enn jeg selv vil merke, men jeg vil merke dem ganske godt. Det handler nok mest om et noe endret fokus....




Det er mange ting som er trist i livet. Men hvorfor bære rundt på det? Man kan se på barn i sorg at de går inn og ut av følelsene. De kan leke og le og kose seg og pålutselig er det tid for at sorgen tar kontakt. Så er de triste en stund for så å gå inn i leken igjen. Slike skifter kan skje flere ganger om dagen. Slik skal jeg forsøke å leve. Nå er jeg nå en dame på snart 50 år med hva det innebærer, men jeg skal forsøke å lære av barns håndtering av sitt følelsesliv. Jeg vil ikke tråkke rundt i de vanskelige tingene hele tiden. Ingen bør gjøre det. Det er lov å ha det gøy selv om livet inneholder alvorlige momenter.Det er viktig å ha en base av glede og harmoni. Og det akter jeg å forsøke å ivareta så godt det lar seg gjøre. Det må da være meningen at livet skal være mykt, fargerikt og godt <3 GODT NYTT ÅR, venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar