søndag 11. november 2012

HVA GJØR AT HVERDAGEN MIN BLIR LITT BEDRE?

Hva gjør at akkurat jeg har det godt? I hverdagen. Ikke i forhold til de store spørsmålene, men hva gir meg de små gledene? Jo, de små gledene handler for meg f eks om å høre lyden av tassenede venner rundt på gulvet. JEg synes et hjem uten tasselyder er støyende tomt. Det gir meg en stigende tristhet. Kanskje misliker jeg å være alene, ikke vet jeg egentlig, men de jevne påminnelsene om at dyrene mine er rundt meg gjør meg trygg og glad.

Når jeg pakker opp matpakkene mine og finner hjemmebakt brød, DA blir jeg glad. En tykk, grov brødskive, men svett brunost. Jippi! :-)

Når jeg har tid til lang frokost på en ganske alminnelig hverdag, blir jeg også glad. Det gir meg ro i kroppen og gode krefter til å møte dagen med.

Dette er eksempler på hva som gjør meg glad og hva som gir meg en god psykiske helse. Det er de små tingene som bygger de store tingene. Mange små gleder, gir en glad dag og mange glade dager gir en sterk psyke. Såååå enkelt er det egentlig og såååå vanskelig.... Det er akkurat HER og NÅ livet leves. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar