tirsdag 3. april 2012

Hodet mitt er overbefolket med ord og bilder


Tror jeg er ganske frisk. :-) Selv om jeg som psykiatriarbeider ser at overskriften kan se litt småpsykotisk ut. Pg jeg mener ikke å spøke med psykoser. Det er en virkelig alvorlig greie som man nok ikke skal spøke med. Eller på det annen side har veldig mange psykiatriske pasienter en stor selvironi.
Men det var nå ikke det jeg skulle si egentlig. :-) Sporer av gjør jeg nesten alltid. :-)
Jeg har som overkriften sier huet overbefolket med ord og bilder. Jeg skriver og maler og det er en egen motor der inne som forårsaker all denne kreativiteten.
I dag har jeg sortert dikt. Visste ikke at det var så mange som det faktisk er. Hm......på slike dager lurer jeg alltid på hvordan det kan ha seg at det lages så mye nesten av seg selv........ Og hva er sykt og hva er friskt? Hvem har monopol på virkeligheten og normaliteten? Kunne en del psykisks syke mennesker ha blitt hjulpet bedre ved hjelp av å kunne uttrykke seg? Som kunst og uttrykksterapeut er jeg overbevist om det!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar