mandag 9. april 2012

Verdensdagen for psykisk helse

Ja, jeg vet, den dagen er ikke før oktober, lenge til, men jeg har allerede begynt å tenke på den. Det har også mange andre. Planlegging foregår så mange steder. Bildet over her er ett av flere i en serie jeg lagde for noen år siden til nettopp verdensdagen for psykisk helse. Det er en hel masse sko lagt i en hjerteform. Synes sko er et så fint symbol på psykisk helse. Vi går våre veier og veien blir til mens vi går. Og kjærligheten er med oss uansett. Den kommer av seg selv i enkelte perioder og andre perioder må vi jobbe hardt for den.
I år skal verdensdagen for psykisk helse omhandle alminneliggjøring av psykiske vansker. Hva er en psykiask helse og hvordan kan vi jobbe for å bedre den? Hva gir akkurat meg et økt psykisk velvære og hva må til for at akkurat jeg skal ha det godt med meg selv.
Jeg ser frem til mye godt arbeid frem mot årets markering og håper på arrangementer i forbindelse med markeringen som bidrar til nettopp alminneliggjøring og avmystifisering av psykisk helse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar